Činnost kroužku, aneb co děláme

Činnost rybářského kroužku Hrádek začala v roce 2019 společným výletem do Plzeňských sádek, který byl určen pro všechny kroužky, pracující pod MO ČRS Rokycany. Výlet byl zakončen návštěvou České řeky v Plzeňské ZOO. Co dodat k účasti, přesto, že všichni dostali pozvánku, účas potvrdili jen děti RK Hrádek a ty, které známe a osobně jsme je pozvali. Asi zřejmě mají ostatní nějaké špatné zkušenosti. Foto z akce ve fotogalerii.

1.schůzka 10.října byla ve znamení pouze seznámení s novými členy, rozdání, přihlášek a popovídánío tom, jak si asi představujeme činnost kroužku.
2.schůzka 17.října - zde jsme se krátce seznámili s organizační strukturou rybářského svazu, rozdělili vody na pstruhové a mimopstruhové, vysvětlili si proč tytto vody máme a vrhli jsme se na praktické ukázky. Jediným úkolem bylo naučit se vázat osmičkový uzel. Začátky byly velmi těžké, po klubovně se linuli emoce jak negativní, tak pozitivní, ale nakonec to všichni celkem slušně zvládli. Nevím, jestli ty suché zipy na botách jsou k něčemu dobré ?!
4.schůzka 7.listopadu - no tak tady jsme si zhruba povídali o stavbě těla, poznávali jednotlivé ploutve, povídali jsme si o tom, zda ryba vidí, slyší, cítí a další podrobnosti. Ocenili jsme prvního soutěžícího v našich otázkách.
Nezapomeňte, od příště jde již do tuhého a začneme pořádnou rybařinou a poznáváním ryb.

Územní kolo Zlaté udice 2019 - Rokycany

V roce 2019 pořádala MO ČRS Rokycany za přispění ale i jiných MO, Územní kolo Zlaté udice. Organizaci měl pod palcem Jirka Vaníček a zhostil se celého úkolu velmi dobře. Velký dík však patří také všem, kteří nebyly tolik vidět, ale jejich práce od sekání trávy, zajištění ryb, rostlin, přípravu terčů a další činnosti byla velmi zasluhující a těmto lidem patří velké poděkování. Takže Honzo, Romane, a všichni ostatní děkujeme. Nesmíme však zapomenout také na vedoucí Hrádeckého a Holoubeckého kroužku a jejich pomocníky, kteří děti dovezly a celý víkend se o ně starali. Takže taktéž Pepíku, Míro, Venco a všichni další díky.

A teď to hlavní. Okres Rokycany reprezentovaly tyto děti : Šnauer Jan (RK Hrádek), Chvála Richard (RK Holoubkov), Hrách Ondřej (RK Holoubkov), Strnad Václav (RK Hrádek), Jakub Lipka (RK Hrádek) a Hana Havlíčková (RK Rokycany).

1.den - pátek 31.května 2019

Po ubytování v kempu Veselý Habr u Volduch čekala děti asi ta nejméně oblíbená disciplína a to testy, poznávačky ryb, živočichů a rostlin. Perfektně připravené poznávačky, kdy ryby plavaly v akváriích a živé rostliny se hrdě tyčili ve sklenicích něměli chybu. Testy se svými otázkami dali dětem zabrat, ale pro náše děti vše dopadlo nad očekávání dobře a dá se říci až překvapivě dobře. Jak jsme po prvním dni dopadli :

Mezi žáky byl na krásném 2.místě Jan Šnauer, 6.místo Richard Chvála, 8.místo Hrách Ondřej a 24.místo Vašek Strnad.

Mezi Žákyněmi skončila Hanka Hvlíčková na krásném 3.místě a v dorostencích se Jakub Lipka umístil na 2.místě. Jako družstvo jsme skončili průběžně na překvapivém a krásném 2.místě. Odpoledně končilo pozdě večer a každý byl rád, že může zalehnout a případně se připravit na druhý den, kdy nás čekalo chytání ryb.

2.den - sobota 1.června 2019

Po snídani, která začala v brzkých ranních hodinách všichni zbalili vše potřebné a přesunuli se na náš asi nejznámější rybník Borek, který byl perfektně připraven. Všechny kategorie měli vyznačené sektory s čísly. Žákyně a dorostenci rozmístili své náčiní na hrázi rybníka, žáci pak na druhé straně okolo loděnice. Chycené ryby si každý závodník uchovával ve vezírku a na konci kola se pak chycené ryby zvážili a pustili zpět do vody. Rozhodující bylo, kdo nachytá nejvíce kilogramů. Bohužel díky horku, tření ryb nebylo chytání o velkých a těžkých rybách, ale pouze o malých, jako byl cejn, plotice a ouklej. Celkem se chytali dvě tříhodinová kola s přestávkou na oběd, kdy jsme měli řízek a brambory.

Pořadí našich dětí nebylo špatné a dá se říci, že jsme si moc nepohoršili. Jan Šnauer skončil na 9.místě, Richard Chvála 13.místo, Strnad Václav 18.místo, Hrách Ondřej 20.místo, Havlíčková Hana 3.místo a Jakub Lipka 4.místo. Družstvo Rokycany se průběžně umístilo na 5.místě

3.den - neděle 2.června 2019

Na fotbalovém hřišti TJ Hrádek probíhala asi královská disciplína a to rybolovná technika. Zde děti soutěží v disciplínách, kdy se hází na přesnost a musí speciální kapkou a mouchou zasáhnout terč, který je umístěn v určité vzdálenosti. Dále pak hází do dálky jak mouchu, tak se zátěží klasickým prutem. Tady jsme mohli ukázat pouze pevnou vůli, pevné nervy a překvapit. Nakonec došlo k tomu, že naše děti projevili velkou snahu a vůli, nehodili flintu do žita a ukázali, že snaha a vůle něco dokázat přináší své ovoce. Pro nás se jedná o nejtěžší kategorii, přesto jsme dokázali díky dětem udržet dobré umístění :

Průběžné 4.místo je pro nás tou nejlepší vizitkou. Richard Chvála 10.místo, Ondřej Hrách 11.místo, Jan Šnauer 16.místo, Václav Strnad 21.místo, Hana Havlíčková 5.místo a Jakub Lipka 5.místo.

V celkovém hodnocení se družstvo Rokycan umístilo na  úžasném 4.místě. Musíme upřesnit, že soutěže se zúčastnilo celkem 7 družstev a to z okresů : Domažlice, Plzeň-jih, Tachov, Plzeň-město, Rokycany, Plzeň-sever a Klatovy.

Rád bych touto cestou poděkoval všem dětem, které tímto krásným výsledkem reprezentovali náš okres, děkuji Pepovi a Mírovi, kteří pracovali jako trenéři.

Většinu fotografií najdete na : https://www.zonerama.com/buvol/50021

Okresní kolo Zlaté udice 2019 - Dobřív

Okresního kola Zlaté udice se zůčastnilo celkem 20 dětí z rybářských kroužků Hrádek, Holoubkov a jedna dívčina z Rokycan. Všechny tyto děti bojovali o postup na Územní kolo. Soutěžili celkem 3 dorostenci, 3 žákyně a 14 žáků. No a jak vše dopadlo.

Mezi dorostenci se na 1.místě umístil Jakub Lipka následoval Dadák Tomáš a Hanka Strnadová.

Mezi žákyněmi se na 1.místě umístila Hana Havlíčková pronásledovaná Kristýnou Kasíkovou a Natálkou Blechovou

V kategorii žáci se na 1.místě umístil Richard Chvála pronásledovaný Ondřejem Hráchem a Václavem Strnadem.

Všichni na prvních místech si vybojovali možnost reprezentovat náš okres na Územním kole, které se bude konat v Rokycanech.

Všem gratuluji.

Víkendový pobyt na Berounce

Je to již tradice, kdy RK Hrádek pořádá víkendový pobyt pro děti z RK u vody. V letošním roce jsme se v pěkném počtu sešli v krásném prostředí řeky Berounky v kempu "U Mloka" nedaleko obce Třímany. Sraz byl samostatně do 18:00 hod přímo v kempu. Všichni jsme se bez problémů sešli v celkovém počtu 12 dětí, 3 vedoucí a jako doprovod jedny rodiče. Po ubytování jsme se vrhli hned k vodě a začali chytat ryby. Mezi chytáním proběhlo tradiční opékání špekáčků posezení u ohně a klábosení skoro do 24:00. Při siláckých řečech, jak se bude vstávat druhý den ráno ve čtyři, však jen u většiny zůstalo, a tak to hlavní chytání ryb bylo až po snídani. Snídaně byla formou švédského stolu a bylo si z čeho vybírat, krásně naplněný a vydatný stůl nabízel perfektní snídani, kterou nikdo z přítomných neodmítl. Následoval úprk k vodě a chytání ryb až do oběda. Po obědě se situace opakovala a tak nezbyl čas ani na původní plánovaný výlet. Po večeři se vše opakovalo a panovala perfektní nálada až do pozdního večera. V neděli ráno si někteří přivstali a kupodivu se to vyplatilo. Odměnou byl krásný kapr 68 cm, který dostal svobodu a putoval zpět do řeky. To ovšem děti navnadilo a tak pokračovalo neúprosné chytání až do skoro 16:00, kdy se stihla pouze snídaně a oběd.

No a co ryby. Chytilo se několik kapříků, plotic, tloušťů, ouklejí, ostroretka a tím vlastně asi výčet druhů končí. Všichni si chytli rybu až na dva účastníky (ale není vše jen o rybách). Domnívám se, že letos byla jedna z nejlepších part, která se sešla a všem patří velký dík. Nesmím však zapomenout na personál kempu, který se o nás perfektně postaral a tímto jim poděkovat za veškerou péči.

Následuje několik fotografií a zbytek najdete na : https://www.zonerama.com/buvol/50021

Sám za sebe děkuji všem účastníkům a jsem rád, že jsem s Vámi se všemi mohl strávit nádherný slunečný víkend. Ahoj příště Venca L.

Tak to jsme my v celé své kráseSpolečný oběd
Pohled na chytající rybářeA je venku, takových bylo několik

Výlov ryb na chovném rybníku "Boreček"

Dne 18.října jsme se vyjeli s RK podívat na výlov rybníka do Rokycan. Bohužel jsme měli smůlu, neboť náš příjezd nepatřil mezi ty najranější a tak jsme nestihli to nejzajímavější a tím je zátah sítí a následný výlov ryb do připravených kádí. Viděli jsme vlastně pouze již třídění ryb, vážení a rodělení do kádí na nákladním autě s násleným odvozem do jednotlivých revírů.

Na rybníku jsme se setkali s dětmi z RK v Rokycanech a Láďa Hrbek společně s jednatelem připravili pro děti velmi pěknou poznávačku ryb a to hlavně z ryb živých. Vždyť těch z obrázků máme už asi dost.

Na závěr jsme si opekli špekážky, které nám zakoupila MO a pomalu se vydali domů. Přestože jsme přijeli později, domnívám se, že i tak to byl velmi pěkný zážitek a všichni jsme viděli, že rybařina není jenom o tom sednout si k vodě, ale že se jedná i o pěknou dřinu.

Fotografie z akce najdete pod záložkou Fotogalerie.

1. Výroční schůze pro děti z RK

V sobotu 3. března 2018 se konala 1. výroční schůze, která byla určena pouze rybářskému potěru z rybářských kroužků, pracujícími pod Místní organizací ČRS  Rokycany.  Z počáteční obavy z množství zájemců se nakonec nic nepotvrdilo, a i přesto, že chřipková epidemie nutí k ulehnutí řadu našich občanů, bylo vidět, že rybáře jen tak něco neporazí.

Z jednotlivých kroužků, které pracují v Rokycanech, Oseku, Mirošově a Hrádku dorazilo 20 dětí. Po přivítání následoval proslov hlavního organizátora J. Vaníčka, který byl zaměřen zejména na účast dětí v rybářských soutěžích. Částečně byla pak v dalším budě nastíněna soutěž „Zlatá udice“, kterou pravidelně organizuje RK Hrádek.  Následovala slavnostní chvilka, při které byla řada dětí oceněna za svůj přístup bronzovým odznakem odbornosti. Po krátké přestávce se v místním sále uskutečnila ukázka házení na terče, což je jedna z disciplín soutěže a každý si vyzkoušel, jak umí zacházet s prutem a zda trefí vzdálený terč.  Vzhledem ke štědrosti sponzorů jsme měli možnost dětem předat drobné dárky a tak každý z přítomných si odnesl rybářské potřeby.

Závěrem následovalo pro přítomné občerstvení v podobě výborných palačinek a závěrečné vyhodnocení, kde bylo konstatováno, že celá akce se zdařila a nic nebrání tomu, aby pokračovala i v následujících letech. Tímto děkuji všem, kteří se podíleli na přípravě výroční schůze a zejména pak sponzorům, kteří nám umožnili ocenit děti v jejich snaze stát se řádnými a poctivými rybáři.

For fishing 2018

Rybářský kroužek Hrádek uspořádal pro své členy a současně i pro členy jiných kroužků MO ČRS Rokycany tradiční výlet do Prahy na rybářskou výstavu For fishing. Je to již tradice, kdy společně vlakem vyrazíme do našeho hlavního města podívat se, co je nového v rybaření jak v oblasti nástrah, návnad, techniky apod. Letošní výstava byla na rozdíl od minulých poněkud rozsáhlejší a každý si tam zcela jistě našel to, co potřeboval. Celkem nás odjelo 26 osob z toho 21 dětí. Cestovali jsme vlakem, metrem a kousek pěšky. To jen z metra na výstaviště v Letňanech. Všichni jsme se v pořádku vrátili domů a nikdo se nám ani cestou nestratil. Určitě se již těšíme na příští rok. A teď několik fotografií z cesty a ze samotné výstavy.